Tobasi spilte med humor, sorg og raseri, og man ble dratt inn i historien når han fortalte den så levende. Alvoret over situasjonen ble tydelig, og man startet å stille spørsmålet «hva kunne de ha gjort i dag hvis de ikke levde under slike omstendigheter?»
KritikkFestivalredaksjonenTeater
Lucas, Helle og Oliver (15 år)
Spennende historie og veldig kult fremført
Utenom skjermene på gulvet, ser klasserommet ut som et helt vanlig klasserom. Fortellerne har på seg hverdagslige klær og to av dem sitter blant oss på pultene. Det at forestillingen foregår i et vanlig klasserom får hele historien til å virke mye mer ekte og realistisk.
KritikkFestivalredaksjonenTeater
Helle og Synnøve (15 år)
50 minutter for mye
Jeg synes danserne var flinke. De hadde tydelige og presise bevegelser, men det gir meg ingenting.
KritikkDansFestivalredaksjonen
Synnøve Helene Hersnæs (15 år)
Glem manuset: Da kebabprat reddet teateret
Forestillingen får meg til å reflektere over hvor tydelig og viktig ansiktet er når man prater med noen, hva fordommer kan gjøre med en samtale og hvordan det at ingen ser deg påvirker hva du deler og ikke.
KritikkFestivalredaksjonenTeater
Wilma, Synnøve og Oliver (15 år)
3 om Circus Antero
Til tider litt nifs, men veldig unik og med respekt for barna i publikum, skriver Lucas om Circus Antero.
KritikkFestivalredaksjonenNysirkus
Lucas, Helle og Amalie (15 år)
Imponerende fortellerkunst
I monologforestillingen «1969» reiser Kate Pendry gjennom nåtidens og barndommens London, på leting etter svar og forsoning. Publikum blir invitert med, men må jobbe for å henge på hele veien.
Cirqus Hialøs fremhever den hårfine balansen mellom liv og død, skriver Josefine R. Narverud i dette essayet om hvorfor tillit er viktig i sirkuskunsten.
Essay: Et kvinnesyn fordreid til det gjenkjennelige
Nysirkusforestillingen "The Shedding" viser et makabert bilde av dagens samfunn og utforsker hvor langt man kan være villig til å gå for andre. Hvor langt er man villig til å bøye og brette seg selv, for å bli elsket?
Selv om "Den uendelege historia" er visuelt imponerende og har flere sterke sceniske øyeblikk, er det noen svakheter i regi og dramaturgi som ga meg følelsen av at stykket virkelig ble en «never-ending story», på godt og vondt, skriver Elianne Kvammen.
Hvem har tid til å engasjere seg i akkurat dette venneparet?
Fiona Åtland har sett Teater Leikhus sin forestilling Du betyr alle ordene og i denne kommentaren kaster hun et blikk på publikumsutvikling og teater i Norge generelt.
Informasjonskapsler (cookies) blir benyttet på scenekunstbruket.no for nødvendig funksjonalitet og trafikkanalyse. Vi behandler personopplysninger i henhold til de til enhver tid gjeldende lover og regler.
Funksjonell
Alltid aktiv
Lagring av data eller tilgang er nødvendig for å kunne bruke en spesifikk tjeneste som er eksplisitt etterspurt av abonnenten eller brukeren, eller kun for elektronisk kommunikasjon.
Preferanser
Lagring av data eller tilgang er nødvendig for å lagre preferanser som ikke er etterspurt av abonnenten eller brukeren.
Statistikk
Lagring av data eller tilgang benyttes kun til statistikk.Lagring av data eller tilgang brukes utelukkende til anonyme statistiske formål. Uten en stevning, frivillig samtykke fra din internettleverandør eller en tredjepart, kan informasjon som er lagret eller hentet for dette formålet alene vanligvis ikke brukes til å identifisere deg.
Markedsføring
Lagring av data eller tilgang er nødvendig for å opprette brukerprofiler for å sende reklame eller for å spore brukeren på en nettside (eller over flere nettsider) for lignende markedsføringsformål.