Glem manuset: Da kebabprat reddet teateret

Forestillingen får meg til å reflektere over hvor tydelig og viktig ansiktet er når man prater med noen, hva fordommer kan gjøre med en samtale og hvordan det at ingen ser deg påvirker hva du deler og ikke.
Kritikk Teater
Wilma, Synnøve og Oliver (15 år)

Imponerende fortellerkunst

I monologforestillingen «1969» reiser Kate Pendry gjennom nåtidens og barndommens London, på leting etter svar og forsoning. Publikum blir invitert med, men må jobbe for å henge på hele veien.
Kritikk Monolog Teater

En visuell reise gjennom fantasi og virkelighet

Selv om "Den uendelege historia" er visuelt imponerende og har flere sterke sceniske øyeblikk, er det noen svakheter i regi og dramaturgi som ga meg følelsen av at stykket virkelig ble en «never-ending story», på godt og vondt, skriver Elianne Kvammen.
Kritikk Teater

Hvem har tid til å engasjere seg i akkurat dette venneparet?

Fiona Åtland har sett Teater Leikhus sin forestilling Du betyr alle ordene og i denne kommentaren kaster hun et blikk på publikumsutvikling og teater i Norge generelt.
Kritikk Kommentar Teater

Sukker, satire med alvor i bunn

“Sukker” bruker humor, satire og brutal ærlighet til å avsløre hvor skjev representasjon kan bli når den styres av dem utenfor målgruppen. 

En interessant forestilling som gir flere spørsmål enn svar

Blå menn er ikke en perfekt forestilling, men den bærer en oppriktighet som gjør den sjelden, skriver Rose Aguta (20).

En god smak av Shakespeare

Jeg er ingen fan av "Romeo og Julie", men synes den ble magisk i Tigerstadsteatrets versjon i Sofienberg kirke, skriver Gaia Isabel Prestø Nielsen (18).

En komisk tragedie 

Hvem hadde Macbeth vært dersom hendelsene i stykket skulle skjedd i dag? Anmelderen kjenner igjen en seriemorder fra 90-tallet.

Som svart blekk som blir tatovert inn i den norske folkesjela

Hvordan er det egentlig å bo i Norge for tiden? Kjennes det ut som en varm og god klem? Hvor har den norske folkesjelen blitt av? FUCK IT - en sjukt norsk forestilling stiller viktige og kritiske spørsmål om Norge og dets politikk.
Kritikk Dans Teater

Musikken fungerer som livbøye i nyskrevet Hellbilliesmusikal

«Den finast’ eg veit» er en varm teaterforestilling om å høre til i en familie, enten man vil eller ikke. Stykket sikter bredt, men det er musikken som ender med å treffe blink.
Kritikk Musikkteater Teater