Forever er en danse- og teaterforestilling som handler om hvordan det hadde vært hvis du aldri hadde trengt å dø. De bruker mye teaterblod og «tårer» på scenen, og tar for seg mange måter å dø på, hvor alvor og humor står side om side.

Forestillingen var veldig interessant og full av spenning. Det var mye som skjedde på scenen og det var aldri et kjedelig øyeblikk. Vi likte at forestillingen var spilt ut på en humoristisk måte. Det var tydelig at den var lagd til barn og unge, samtidig som det var en forestilling med sterke inntrykk.

Det som gjorde forestillingen så spennende var for eksempel måten de spilte og danset på. Man oppfattet det som at de spilte med mye frihet og improvisasjon, brukte scenen veldig godt og sørget for at det alltid var noe som skjedde. 

Noe som gjorde forestillingen interessant, var kostymene. De hadde kostymer lagd av en type plast, som de hadde en tydelig tanke bak. Plasten på kostymene deres gjorde at blodet rant nedover, når det ble kastet på dem. I tillegg ble det lett å vaske bort på ett blunk. Materialet var mye i bruk i denne forestillingen, både på kostymer, gulv og kulisser. 

Alt i alt var Forever en veldig bra forestilling som var godt tilpasset til målgruppen. De brukte humor til å lette litt på stemningen, selv med et så alvorlig og dramatisk tema. 

Showbox 2024

Åpningsforestilling

Koreografi: Tabea Martin
Dansere: Tamara Gvozdenovic, Rebecca Journo/Emeric Rabot, Miguel do Vale, Daniel Staaf, Benjamin Lindh Medin
Scenografi: Veronika Mutalova
Kostymer: Mirjam Egli
Lysdesign: Simon Lichtenberger
Dramaturgi: Irina Müller, Moos van den Broek
Musikk: Donath Weyeneth
Ytre øye: Sebastian Nübling
Koreografiassistent: Laetitia Kohler
Produsent: Ramun Bernetta/Franziska Ruoss
Co-produsent: Kaserne Basel
Samarbeidspartnere: Im Rahmen des Veranstalterfonds von Reso – Tanznetzwerk Schweiz

Støttet av:

Fachausschuss Tanz & Theater BS/BL, Pro Helvetia – Schweizer Kulturstiftung, PRAIRIE. Das Koproduktionsmodell von Migros-Kulturprozent mit innovativen Schweizer Theater- und Tanzgruppen, Migros-Kulturprozent, Stanley Thomas Johnson Stiftung, Fondation Nestlé pour l’Art, Ernst Göhner Stiftung, Ruth und Paul Wallach Stiftung Basel.

Foto/Videostills: Wim Uijtdewilligen, Heta Multanen